DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA Diagnoza psychologiczna to cykl spotkań dziecka i rodziców/opiekunów z Psychologiem, podczas których dążymy do zdefiniowania zgłaszanego problemu i zrozumienia funkcjonowania dziecka. Proces diagnostyczny zawsze rozpoczynamy zebraniem obszernego wywiadu (na temat rozwoju dziecka i zgłaszanego problemu) z rodzicem/opiekunem, dlatego bardzo prosimy o pojawienie się na pierwszym spotkaniu bez dziecka. Nasza dewiza brzmi: nie mówimy o dziecku przy dziecku! Co robi psycholog podczas kolejnych spotkań: obserwuje dziecko za pomocą testów psychologicznych ocenia rozwój funkcji poznawczych i wykonawczych oraz poziom funkcjonowania emocjonalnego dziecka Po zakończonym procesie diagnostycznym Psycholog sporządza pisemną opinie, która zawiera nie tylko opis diagnozy i wnioski, ale również zalecenia do pracy z dzieckiem zarówno w domu jak i w środowisku przedszkolnym/szkolnym, często również plan terapii i zalecenia do rozszerzenia procesu diagnostycznego u innych specjalistów. Kiedy zgłosić się na diagnozę psychologiczną? Gdy zaobserwujemy u dziecka: nagłą i niepokojącą zmianę zachowania w postaci zaburzeń opozycyjno-buntowniczych nadpobudliwość psychoruchową (ADHD) zaburzenia koncentracji uwagi lęk społeczny lęk separacyjny fobię szkolną gdy dziecko doświadczy traumatycznego przeżycia W poradni wykonujemy również badania i wydajemy opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb zespołów orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego.
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA Przeprowadzamy diagnozę przyczyn trudności szkolnych dla dzieci i młodzieży w kierunku: dyskalkulii – specyficznych trudności w uczeniu się matematyki dysgrafii – specyficznych trudności w opanowaniu kaligrafii dysleksji – specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu dysortografii – specyficznych trudności w zastosowaniu poprawnej pisowni ryzyka dyskalkulii Na podstawie diagnozy, na wniosek rodzica wydajemy opinie psychologiczno-pedagogiczne o potrzebie dostosowania wymagań edukacyjnych oraz warunków i form przeprowadzania egzaminów (egzamin gimnazjalny, matura) do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia. Opinie wydawane przez naszą poradnię są honorowane przez szkoły. W poradni wykonujemy również badania i wydajemy opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb zespołów orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego.